Sony PlayStation 6 Concept Render

سونی به‌تازگی نگاهی اولیه به نسل بعدی پلی استیشن ارائه کرده است. مارک سرنی، معمار اصلی PS5، به همراه جک هوینه از AMD، در یک ویدیو جدید اولین بینش‌ها را در مورد توسعه کنسول آینده به اشتراک گذاشتند. آن‌ها در مورد فناوری‌های گرافیکی پیشرفته و فشرده‌سازی داده‌ها صحبت کردند که پایه و اساس نسل بعدی کنسول سونی را تشکیل می‌دهد.

سخت‌افزار در مراحل اولیه

سرنی توضیح می‌دهد که سخت‌افزار PS6 هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و آزمایش‌ها تنها در محیط‌های شبیه‌سازی انجام می‌شوند. هنوز نمونه اولیه فیزیکی ساخته نشده، اما مفاهیم ارائه شده، بینش روشنی از توانایی‌های گرافیکی و طراحی نسل بعدی کنسول به دست می‌دهند.

هسته‌های Radiance برای گرافیک واقع‌گرایانه

یکی از ویژگی‌های کلیدی نسل بعدی پلی استیشن، هسته‌های Radiance است که برای پردازش نور و سایه واقع‌گرایانه طراحی شده‌اند. این هسته‌ها امکان پردازش ردیابی اشعه و مسیر نور به شکل بهینه را فراهم می‌کنند و سطح جدیدی از کیفیت گرافیکی را ارائه می‌دهند. فناوری Radiance احتمالاً در GPUهای رومیزی AMD و حتی کنسول‌های Xbox آینده نیز کاربرد خواهد داشت.

فشرده‌سازی یونیورسال برای جزئیات بیشتر

تمرکز دیگر سرنی بر تکنیک جدید فشرده‌سازی به نام Universal Compression است. این روش جایگزین فشرده‌سازی رنگ دلتا قبلی می‌شود و جزئیات بصری بیشتر با سرعت بالاتر ارائه می‌دهد و همزمان بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد. این ویژگی برای طراحی یک کنسول دستی پلی استیشن نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

زمان احتمالی عرضه

اگرچه سرنی از نام کنسول جدید به طور مستقیم استفاده نکرد، اما از اصطلاح “سکوی آینده” برای اشاره به PS6 بهره برده است. تحلیلگران صنعت مطابق چرخه زندگی پیشین پلی استیشن، احتمال عرضه نسل بعدی کنسول را در پایان سال 2027 پیش‌بینی می‌کنند، با این حال امکان عرضه در سال 2028 نیز محتمل است.


ارسال یک نظر