بازار خودروهای برقی در آلمان طی ماه آگوست رشد چشمگیری را تجربه کرد. بر اساس آمار اداره حملونقل فدرال (KBA) در این ماه ۳۹,۳۶۷ خودروی برقی جدید ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی را نشان میدهد.
در صدر این بازار، فولکس واگن ID.3 برای سومین ماه پیاپی رتبه نخست را به دست آورد. این مدل با ۲,۳۵۰ ثبتنام جدید توانست سهم بازار ۶ درصدی را به خود اختصاص دهد. در جایگاه دوم، مدلهای VW ID.4 و ID.5 با مجموع ۱,۸۱۴ دستگاه قرار گرفتند و پس از آن، اشکودا Enyaq Coupé (Elroq) با ۱,۷۳۱ دستگاه در رتبه سوم ایستاد.
مدل تازهوارد VW ID.7 نیز با ۱,۷۱۷ ثبتنام جایگاه چهارم را کسب کرد. سایر رتبههای برتر به ترتیب به BMW iX1 (1,645)، اشکودا Enyaq (1,456) و مینی الکتریکی (1,364) رسید.
یکی از شگفتیهای جدول، بازگشت آئودی Q4 e-tron به جمع ده خودروی برتر با ۱,۱۶۳ دستگاه بود. همچنین فورد اکسپلورر برقی (1,161) و کوپرا Born (1,134) جایگاههای بعدی را به خود اختصاص دادند.
اما بزرگترین بازنده بازار، تسلا مدل Y بود که تنها با ۶۷۸ ثبتنام نتوانست حتی در جمع ده خودروی پرفروش قرار گیرد. این کاهش در ادامه روند نزولی ماه جولای (۶۳۷ دستگاه) رخ داد. بهترین عملکرد مدل Y در سال جاری به مارس برمیگردد که توانست ۱,۴۲۸ دستگاه ثبت کند.
در مجموع از ابتدای سال تا پایان آگوست، VW ID.7 با ۲۲,۴۹۹ دستگاه پیشتاز است. پس از آن، ID.3 با ۱۹,۸۸۰ دستگاه و ترکیب ID.4/ID.5 با ۱۹,۵۶۸ دستگاه در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. دیگر مدلهای موفق بازار عبارتاند از:
-
اشکودا Enyaq: 16,751 دستگاه
-
اشکودا Elroq: 13,506 دستگاه
-
کوپرا Born: 13,267 دستگاه
-
BMW iX1: 11,543 دستگاه (بهترین مدل غیر VW)
-
مینی برقی: 8,875 دستگاه
-
Audi Q6 e-tron: 8,546 دستگاه
-
Audi Q4 e-tron: 8,453 دستگاه
این آمار نشان میدهد که تقاضا برای خودروهای برقی در آلمان به سرعت در حال رشد است و گروه فولکس واگن با مدلهای متنوع خود توانسته بر بازار تسلط پیدا کند. در مقابل، تسلا با کاهش فروش مدل Y با چالش جدی مواجه شده است.
ارسال یک نظر