Porsche Logo

پورشه برنامه‌های پلتفرم SSP خود را که قرار بود پایه و اساس نسل آینده مدل‌های الکتریکی گروه VW باشد، به تعویق می‌اندازد. در حالی که این پلتفرم میلیارد دلاری برای مدل‌های برقی همه برندهای گروه در نظر گرفته شده بود، حالا پورشه تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را دوباره روی موتورهای کلاسیک بنزینی و هیبریدی قرار دهد.

تغییرات کلیدی

  • SUV K1 که قرار بود در سال 2027 عرضه شود، حالا به دهه 2030 منتقل شد. این مدل هم شامل موتورهای بنزینی و هم هیبریدی خواهد بود، نه صرفاً برقی.

  • Cayenne و Panamera همچنان با موتورهای احتراق و هیبرید پلاگین در برنامه باقی مانده‌اند.

  • پروژه‌های دیگر برندهای گروه VW مانند آئودی، بنتلی و لامبورگینی نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند و جهت‌گیری بخش لوکس گروه تغییر کند.

مدل‌های الکتریکی همچنان ادامه دارند

  • Taycan و Macan Electric همچنان در برنامه باقی مانده‌اند.

  • مدل‌های جدید مانند Ström-Sein در 2025 و احتمالاً 718 برقی در 2026 عرضه خواهند شد.

  • اما محدوده مدل‌های الکتریکی گسترده‌تر که بر اساس SSP برنامه‌ریزی شده بود، اکنون به تعویق افتاده است و پورشه به پلتفرم J1 موجود و گسترش معماری PPE برای سایر مدل‌ها تکیه خواهد کرد.

دلایل پشت پرده

  • مشکلات داخلی و عقب‌نشینی در توسعه فناوری‌های جدید

  • تعویق یا حذف پروژه‌های مهم

  • آماده‌سازی مدیرعامل برای وداع خود

نتیجه‌گیری

سال‌های آینده برای پورشه در Zuffenhausen با عدم اطمینان و تغییر جهت استراتژیک همراه خواهد بود:

  • هیچ SSP قبل از سال 2030 عرضه نمی‌شود

  • تمرکز دوباره روی موتورهای سنتی

  • تغییر رویکرد نسبت به برنامه‌های برقی


💡 جمع‌بندی:
پورشه نشان می‌دهد که حتی برندهای پیشرو در خودروهای برقی نیز ممکن است برای حفظ پایداری و کنترل مسیر، بازگشت به موتورهای سنتی و هیبریدی را در اولویت قرار دهند.


ارسال یک نظر