کالیبره کردن باتری گوشی اندروید و گوشی های شیائومی


بسیاری از شما از ما پرسیده‌اید که چگونه باتری شیائومی خود را کالیبره کنیم ، کار مسلماً ساده‌ای که علاوه بر توانایی انجام آن در موبایل شیائومی یا ردمی، می‌توانیم آن را بر روی هر دستگاه اندرویدی انجام دهیم .

اما، چرا باید باتری شیائومی خود را کالیبره کنیم؟ در حال حاضر اندروید از یک سری الگوریتم برای محاسبه درصد باتری که داریم استفاده می کند. اینها، اگرچه کاملاً قابل اعتماد هستند، می توانند منجر به شکست در نشان دادن درصد باتری کاذب شوند .

صرف نظر از استفاده از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم یا حتی شارژ مکرر تلفن همراه شیائومی تا 100 درصد، می‌تواند بر روی سیستم تأثیر بگذارد تا درصد کاذب باتری را به ما نشان دهد و بنابراین، ما باید باتری گوشی خود را کالیبره کنیم.

منظور ما این نیست که گوشی هوشمند شما از روزی به روز دیگر خراب می شود، فقط توصیه می شود هر چند وقت یکبار باتری شیائومی خود را کالیبره کنید . ترجیحا هر دو تا سه ماه یکبار.

چگونه باتری شیائومی خود را کالیبره کنیم :


برای کالیبره کردن باتری موبایل شیائومی باید مراحل زیر را انجام دهیم:

1- شارژ کامل باتری موبایل : اول از همه باید 100 درصد شیائومی خود را شارژ کنیم. توصیه می شود پس از رسیدن به 100 درصد، چند دقیقه دیگر صبر کنید.
2- باتری را به طور کامل تخلیه کنید : سپس ما از شیائومی خود به طور معمول استفاده می کنیم تا زمانی که باتری آن کاملاً تخلیه شود.
3- بگذارید موبایل برای چند ساعت بماند : پس از تخلیه تمام باتری آن، توصیه می‌شود موبایل را برای چند ساعت استراحت دهید. به این ترتیب اطمینان حاصل می کنیم که شارژ باقیمانده به طور کامل تخلیه می شود.
4- شارژ کامل موبایل : پس از گذشت این ساعت ها، مرحله بعدی شارژ کامل باتری موبایل است. برای این کار توصیه می شود با گوشی خاموش یا حداقل در حالت هواپیما این کار را انجام دهید.
5- گوشی را دوباره روشن کنید : در نهایت فقط باید شیائومی را روشن کرده و به طور معمول از آن استفاده کنیم. اگر فرآیند را با انجام هر مرحله تکمیل کرده باشید، باتری کالیبره می شود.

همانطور که می بینیم، یک فرآیند نسبتاً ساده است که به ما امکان می دهد باتری هر تلفن همراه شیائومی را با MIUI و همچنین هر دستگاه اندرویدی دیگری کالیبره کنیم.

نظرات

مطالب پر بیننده

نحوه نمایش دو ساعت روی صفحه نمایش شیائومی (ساعت دوگانه) MIUI Dual Clock

تغییر لانچر Launcher پیش فرض گوشی شیائومی

فعال کردن شارژ بی سیم گوشی شیائومی

غیر فعال کردن و حذف Wallpaper carousel در گوشی شیائومی

فعال کردن روشن و خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی با دو لمس صفحه

حل مشکل قطع شدن وای فای گوشی شیائومی

حل مشکل Android Auto با گوشی های شیائومی

اکولایزر کردن هدفون ، هدست و هندزفری در گوشی شیائومی

قفل کردن گوشی شیائومی گمشده یا دزدیده شده از راه دور