حل مشکل کندی شارژ گوشی شیائومی


آیا شیائومی شما خیلی کند شارژ می شود یا متناوب؟ این خطا معمولاً زمانی بسیار رایج است که کابل ما در وضعیت نامناسبی قرار دارد، از شارژر با کیفیت پایین استفاده می کنیم یا حتی زمانی که پورت USB یا USB Type-C شیائومی شما کثیف یا مسدود شده است.

با توجه به این موضوع، در زیر مراحل یا راه‌حل‌های اصلی را توضیح می‌دهیم که اگر شیائومی شما کند شارژ می‌شود ، اگر شارژ متناوب است یا در بدترین حالت، موبایل شما USB متصل به پریز برق را تشخیص نمی‌دهد.

1. پورت USB را تمیز کنید
اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما در بیشتر موارد مشکلات شارژ آهسته معمولاً ناشی از یک تکه کاغذ یا یک ذره گرد و غبار است که پین‌های درگاه USB را مسدود می‌کند . با در نظر گرفتن ماهیت این کانکتور، طبیعی است که پس از استفاده مکرر، کثیفی در داخل آن جمع شود.

آیا شیائومی شما آهسته شارژ می شود یا متناوب؟  بنابراین شما می توانید آن را تعمیر کنید
یک پورت USB C کثیف معمولاً دلیل اصلی شارژ کند یا متناوب است.

برای حل این مشکل شارژ و تمیز کردن پورت USB C شیائومی خود، توصیه می شود به آرامی داخل خود پورت فوت کنید . علاوه بر این، می‌توانیم از یک خلال دندان کوچک در صورت امکان چوبی استفاده کنیم تا ذرات گرد و غبار یا کثیفی را بیرون بیاوریم.

2. وضعیت شارژر را بررسی کنید و از شارژرهای با کیفیت استفاده کنید

اگر پس از تمیز کردن پورت microUSB یا USB C شیائومی، شارژ همچنان کند یا متناوب است، مرحله دوم بررسی وضعیت شارژر و کابل است. توصیه می شود به طور منظم وضعیت کابل را بررسی کنید ، که بریدگی نداشته باشد یا در قسمتی خمیده یا کوبیده نشده باشد.

همچنین استفاده از شارژرهای با کیفیت بسیار مهم است . اگر شارژر اصلی خود را گم کنیم و یک شارژر مشابه خریداری می کنیم یا به یک مارک شناخته شده مانند Aukey یا UGreen متوسل می شویم .

3. وضعیت باتری را با آمپر بررسی کنید
اگر پس از تمیز کردن پورت USB و بررسی کابل شارژ شیائومی شما همچنان به درستی شارژ نمی شود، این کار را بسیار آهسته یا متناوب انجام می دهد، مرحله بعدی بررسی وضعیت باتری و سیستم شارژ است.

برای این کار از برنامه Ampere موجود در فروشگاه Google Play استفاده خواهیم کرد . این وضعیت فعلی باتری، میزان شارژ را به ما نشان می‌دهد و به ما اطلاع می‌دهد که آیا از باتری گوشی هوشمند شیائومی استفاده می‌کنیم یا در عوض آن را به سوکت شارژ متصل کرده‌ایم.

در میان تمام این اطلاعات، باید به مقادیری مانند دما ( نباید از 26-40 درجه سانتیگراد بیشتر شود)، وضعیت سلامت باتری و اینکه آیا شیائومی ما واقعاً تشخیص می دهد که آن را به پریز برق وصل می کنیم توجه ویژه ای داشته باشیم .

اگر شیائومی شما همچنان به شارژ بسیار آهسته، متناوب یا مستقیما شارژ نمی شود، نکته بعدی مراجعه به یک سرویس فنی مجاز است . آنها می توانند به شما مشاوره دهند و مشکل شارژ موبایل شیائومی شما را حل کنند.

نظرات

مطالب پر بیننده

نحوه نمایش دو ساعت روی صفحه نمایش شیائومی (ساعت دوگانه) MIUI Dual Clock

غیر فعال کردن و حذف Wallpaper carousel در گوشی شیائومی

تغییر لانچر Launcher پیش فرض گوشی شیائومی

فعال کردن شارژ بی سیم گوشی شیائومی

فعال کردن روشن و خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی با دو لمس صفحه

حل مشکل قطع شدن وای فای گوشی شیائومی

حل مشکل Android Auto با گوشی های شیائومی

کالیبره کردن باتری گوشی اندروید و گوشی های شیائومی

اکولایزر کردن هدفون ، هدست و هندزفری در گوشی شیائومی

قفل کردن گوشی شیائومی گمشده یا دزدیده شده از راه دور